Wyścig Górski Prządki wraca do pełnej długości trasy!
Do 21. Wyścigu Górskiego Prządki 2024 pozostał niecały miesiąc. Organizowane w dniach 24 – 26 maja zawody będą 2. Rundą prestiżowego cyklu FIA IHC (Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich). Pierwsza runda odbyła się już 14 kwietnia we Francji – Saint Jean du Gard – Col Saint Pierre. Kolejne po „Prządkach” będą: 3. runda w Słowenii 9 czerwca – GHD Gorjanci, 4. runda we Włoszech 30 czerwca – Coppa Paolino Teodori i 5. runda w Niemczech 4 sierpnia – Osnabrűck.
- Wyścig Górski Prządki będzie także:
3. i 4. Rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski
4. i 5. Rundą Mistrzostw Słowacji w Wyścigach Górskich (MMSR PAV)
3. Rundą FIA CEZ (Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Wyścigach Górskich)
1. Rundą FIA CEZ Samochodów Historycznych.
Organizatorzy z Automobilklubu Małopolskiego Krosno przygotowali dla zawodników i kibiców niespodziankę: po kilku latach wyścig wraca do swojej tradycyjnej długości 4540 m (ostatnio trasa była o 720 metrów krótsza ze względów bezpieczeństwa). Dzięki zaangażowaniu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego zrealizowano także kolejny etap rozbudowy infrastruktury trasy, montując na Drodze Wojewódzkiej 991 podwójne bariery energochłonne, dzięki którym start w wyścigu będzie jeszcze bezpieczniejszy. Pozostawiona będzie spowalniająca w najszybszym fragmencie trasy szykana, której lokalizację wskazali właśnie kierowcy samochodów wyścigowych bez dachu. Warto pamiętać, że bariery energochłonne służą przez cały rok wszystkim uczestnikom ruchu na tym trudnym i niebezpiecznym odcinku drogi wojewódzkiej.
W piątek bazą wyścigu będzie teren krośnieńskiego Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. Bursaki.
W sobotę i niedzielę wyścig tradycyjnie startuje z Rynku w Korczynie, metę zlokalizowano w Czarnorzekach, niedaleko przepięknego rezerwatu Prządki, od którego nazwę wzięły zawody. Różnica wysokości pomiędzy startem a metą wynosi 143,5 metra, średni wznios to 3,2%.
Rok temu otwierający cykl wyścig na trasie z Korczyny do Czarnorzek wygrał jadący Mitsubishi Lancerem AMS Polak Waldemar Kluza za nim uplasowali się Grzegorz Rożalski w Mitsubishi Lancerze EVO IX również z Polski, a trzeci był Francuz Sebastien Petit w swoim bolidzie Osella PA 30, późniejszy zdobywca pucharu w kategorii aut z nadwoziem otwartym.
W tym roku, po rozegraniu pierwszej Rundy FIA IHC, w Kategorii 1 (auta z nadwoziem zamkniętym) prowadzi, z identyczną liczbą punktów aż trzech zawodników: Francuz Nicolas Werver w Porsche GT3 R, Włoch Giovani Fabio Grasso w Renault 5 GT i jadący w barwach Francji czeski kierowca Adam Krallik w Seacie Leonie TDi. W Kategorii 2 (samochody otwarte – formuły) prowadzi Hiszpan Joseba Iraola Lanzagorta (Nova Proto NP-01) przed wspomnianym już wcześniej Sebastienem Petit (Osella PA 30) i Samuelem Guthem (Nova Proto NP-01.2), obaj panowie są Francuzami.
Szukajcie nas też w mediach społecznościowych:
https://www.facebook.com/gsmpkorczyna
https://www.instagram.com/wgp_oficjalny
https://www.facebook.com/GSMPpzm
Tekst: Mariusz Süss
Redakcja: Monika Fiejdasz